Monday, November 22, 2010

E.M.O

35minggu...tidurku semakin tidak lena....ketika suamiku sudah nyenyak bermimpi, aku masih lagi duduk dan tak mampu untuk melelapkan mata...mata dan badan dah penat, tapi sebab sakit badan, keresahan dan panas badan makin menjadi2, menyebabkan diriku tak mampu hendak tidur...badan rasa semakin berat dan sarat....walaupun keadaan fizikal ku tidak terlalu besar, tapi hakikat berat dan sarat itu tetap ada...kadang2 tiba2 tak sihat...duduk tak selesa, baring pun tak selesa, berdiri lama2 pun makin tak larat...selalu saya fikir dan berfikir, terkenang dan mengenang...macam ni rupanya rasa ibu mengandung....walaupun berat, sarat dan tak larat....walaupun badan sakit segala, tidur pun tak berapa cukup, tapi semuanya tetap dilalui....patutla syurga itu terletak bawah tapak kaki ibu...bila terkenangkan mak, automatik mataku dipenuhi air...tak perlu tanya kenapa?? tak perlu tanya apa yang sedang aku fikirkan....ni baru mengandung....belum lagi masa melahirkan dan bila nak membesarkan anak...apapun yang aku harapkan dan aku selalu berdoa agar anakku ini dapat dilahirkan dengan selamat...

2 comments:

ainnoraini said...

salam sal...
naluri seorg ibu kan...
dulu2 kak ain mase peknen pun mcm tu jugak...susah nk tido..sakit sane sakit sini...sabar ye...

Salasiah Ammar said...

to kak ain, terima kasih kak...skrg dah rasa dah perasaan tu...teringat lak kat mak...susah dia nak jga kita rupenye ek... terima kasih kak..;)