Monday, June 27, 2011

my Medela swing punye cerita

Saya just nak share pengalaman saya menggunakan pump medela swing.  So far selama 6bulan guna, memang sangat best dan puas hati, bila pump pun tak rasa sakit...tapi problem susu masuk dalam tiub memang pernah sekali terjadi huhuhu...i think mana2 pengguna medela swing mesti ada pengalaman ini....saya rasa la sebab based on bace kat forum2, ramai yang ada pengalaman camtu...tapi senang je nak settlekan problem tu, bile dah masuk susu, bersihkan susu dalam tiub tu, dan just cuci tiub tu dengan sabun dan bilas dengan air biasa sampai bersih dan keringkan, dah settle dan ley guna macam biasa...dari forum2 yang saya pernah bace masalah ni jadik bile kita pump sambil tundukkan badan kita, tu yang ley masuk susu dalam tiub huhuhu....tapi ada lagi satu problem yang saya hadapi, tetiba last week masa kat ofis, pump saya tetiba lost suction...bile tekan button pump tu berfungsi macam biasa tapi pump tak suction...terjejas masa untuk pump susu pada haritu tau...aisey ingatkan battery low, (plug plak tak bawak)... thats why takley pump, tapi bile test kat umah pun sama gak tak ley pump...dah susah hati dah ni...terus kecoh2 tanye big daddy mane warranty card untuk pump ni sebab time beli pump ni, big daddy beli sendiri, al-maklum la time tu  saya tengah berpantang...dah mula pening kepala pk mane nak hantar repair pump ni...takkan nak antar repair kat kedai kereta plak kan...hahahha ok tak lawak...carik2 punye carik warranty card untuk pump tu TAPI tak jumpe plak...waaaa tension, nak nanges je sebab takley nak pump....sayang wey kalau rosak....harga dah la beratus2 jugak...baru 6bulan guna dah rosak, memang berair mata....dah la tak tau nak antar repair kat mane...TAPI...control jiwa....hehehe terus terpk nak search kat internet nak carik pasal problem ni, jeng jeng jeng nak tau ape problemnye?? problemnye ialah membran putih nipis & cenonet tu la puncanya...wahhahaha terus try basuh bersih2 & lekapkan membran putih tu betul2, jangan bagi ada ruang untuk masuk angin pun....pastu try balik dan hasilnya.....BERJAYA!!!!!! wahahah...pump ini tidak rosak cume membran putih tu yang tersenget masa saya cuci...bila ada ruang angin, suction pun lost la..wahhahah ku sangka si nipis ni takde gunanye tapi rupa2nye kegunaannye mempengaruhi suction ish2 takpe2 lepas ni dah tau dah..heheheh....lepas dah ok tu terus la tersengih2 cakap kat big daddy yang pump dah ok...klu tak muke muncung macam apa jerk...wahahah
ni la membran putih nipis & cenonet...ni la puncanya...wahahah

++ Love is in the air ++

No comments: