Tuesday, March 13, 2012

Kenapa amek MAID? SIRI 4

lepastu misi mencari nursery baru plak diteruskan sebab dah mati akal tak jumpe babysitter...susah hati takyah cakap la, sebab dalam masa 2bulan kena carik betul2...


akhirnya saya jumpe sebuah nursery A yang bagi saya memang menepati selera ibu bapa...1st impression saya masa survery nursery tu, memang sangat bersih & teratur, dapur pun siap ada pagar, pengasuh ada 4orang, memang sangat friendly dan yang penting budak pun tak ramai sangat, total dalam 12orang sume...tak macam nursery Medina sebelum ni, total lebih kurang 30orang, pengasuh 2 or 3 orang....(saya kata 2-3orang sebab mesti ada je pengasuh yang berhenti)...


umur bawah setahun pun ada permainan yang bersesuaian, tak tajam, kalerful dan tak bahaya...kat tv pun memang bukak CD2 belajar yang menarik, kalau budak demam & parents bawakkan ubat, siap ada buku untuk catatan ubat tersebut, menu makanan pun teratur dan tak kongsi mangkuk bila makan...lagi satu, Kak Zah, ketua pengasuh kat situ , nampak tak kesah untuk share sume hal tentang nursery die...pendek kata memang saya suke la....so saya pun dengan suka cita try hantar Medina kat citu selama seminggu....

TAPI...Medina plak takmo dok citu...wawawawawa...sebabnya Medina dah terbiasa tak pergi nursery...dah best dok berkepit dengan mama kat rumah la tu...huhuuhuh so menangis2 memang die takmo la kan...Medina memang menangis tak henti2 masa kat nursery...masa 1st day hantar, saya tunggu kat nursery dalam sejam...masa saya ada die ok, tapi bila saya balik rumah...Medina terus menangis2...tak sampai 2jam saya balik rumah, nursery dah kol saya suruh amek Medina, sebab Medina menangis tak henti2....susu takmo, tapi makan die nak makan...tau pun dah lapar kena makan tapi bila dah makan, menangis lagi sampai muntah2...sepanjang kat nursery tu, paling lama Medina duduk pun 3jam...tu pun menangis jerk....last2 bila dah try hantar seminggu...Kak Zah, pengasuh kat nursery tu kata die tak dapat amek Medina, sebab takut mengganggu budak2 lain...yela, saya pun faham hal tu...kesian jugak kat budak2 lain...last day Medina kat nursery tu, Medina pun demam...


so bila dah kena reject dari nursery tu, saya & big Daddy ikhtiar jugak carik nursery & babysitter lain...masa tu pilihan amek MAID memang choice paling akhir....carik punya carik, tetiba ada taska B yang baru bukak kat level G, bawah rumah saya...hati saya & big daddy dah berbunga2 dah sebab taska tu dekat bawah rumah...setelah discuss dengan pengasuh kat situ, saya & big daddy pun try hantar kat taska B ni....


jeng jeng jeng...bersambung...hehehhe


++ Love is in the air ++

No comments: