Friday, March 12, 2010

Cerita Puan Sal Petang Ini

Saya mundar mandir ke sana ke mari...jam menunjukan pukul 4 petang, maknanya lagi 1jam setengah big daddy akan balik..Saya dah bosan tak tau nak wat apa...FB & blog pun dah boring..(tu maknanya memang dah boring sangat la tu...hahaha) sebab saya dah dok mengadap benda tu dari pagi..

Tetiba langkah saya terhenti...ya saya dapat idea!..ya idea!...saya meneruskan perjalanan..ceh teruskan perjalanan, macam besar sangat jer rumah saya....;p dan saya mempercepatkan langkah yang memang dari dulu lagi saya memang tak reti nak jalan slow2 macam orang tak cukup makan (tapi time kawen aritu ley plak saya jalan slow2..hahhahah wajib control la kan..;p)

ok2 sambung balik... dan saya terus menuju ke dapur, dah terus mencari2 peti ais saya...aik?mane ni peti ais saya??? eh tak2 saya tipu je...takkan dalam rumah sendiri pun tak jumpa peti ais..hahahh...ok2 sebenarnya saya terus je cari roti kat dalam peti ais...roti ape??? roti potong Gardenia la...ish...
tapi saya tak terus makan roti tu, tak..tak..tak...sebenarnya saya dah jemu makan roti tu...eceh eksyen sebab sekarang ni perut saya kenyang lagi...kalau lapar, memang habis roti tu saya kerja kan...;p....eh ok2 lepas tu...saya terus tanya roti tu,

Puan Sal : roti, kamu sihat ke????
Roti : arini saya sihat kak, tapi esok saya dah sakit..(sebab roti ni expired esok ok)

aiyo...dengan sepantas kilat dan kelat saya siapkan semua bahan2 untuk wat puding roti... sebab syian tengok roti ni banyak lagi, karang bazir pulak kalau dah expired...(wahahha bagus Puan Sal, sejak bergelar isteri, dah tau tak nak membazir..wahahhah kalau dulu, bukan kesah sangat pun)

pang pung pang pung pang (tanda bunyi2an kat dapur, ada orang tu tengah wat puding roti)

"Sebelum dibakar"

"Sedang dibakar"

ala tapi kan, apa2 pun saya terpaksa ubah sikit resepi asal puding roti nie sebab ada bahan2 yang tak berapa nak cukup kat rumah saya ni...alahai, boleh ae mak?? takpe la ek mak...ubah cikit je... (resepi asal by mak saya ;p)

"tara...hasilnya..;p"

6 comments:

rose sensei said...

nk resepi..huhuhu

Salasiah Ammar said...

ok rose, nnti free2 sal upload okeh... ;)

Kamil said...

hohoho..masak!!:D

Salasiah Ammar said...

to ahmad: masak ler..ape lgik...hahahha

CIKGU SB said...

Nurin pun nak jugak...hantar sini sikit roti yang boleh bercakap tu..jealous la cicik boleh cakap roti

Salasiah Ammar said...

to bang shah: bereh...bile2 je pon cicik ley hantar