Wednesday, April 13, 2011

Berpantang part 2

ok bersambung...

Bab makan plak, breakfast seawal pukul7 lebih pagi heheh... lunch seawal pukul12 tengahari dan makan malam seawal pukul 7 lebih malam hahah... tapi oleh kerana saya mengalami kelaparan yang amat ketara, jadual makan saya bukan terhad 3 peak hour tu je..saya mesti kena supper dalam 3,4 kali..tu bukan supper malam2 je, tapi supper berkali2 di siang hari hehehe

Breakfast makan roti ngan jem, milo bukan 1cawan tapi 1kole hhahhhah tak sure korang paham ke tak kole tu ape...sebab aku rasa tu bahasa jawa huhuhu.....bahasa melayu ape ntah hahahha Nasib baik mak ku bukan jenis mak yang mencatu kuantiti minum air masa tengah pantang.... Sebab ada orang memang tak bagi minum air banyak2 time pantang sebab takut badan jadi lambat slim...yeke?? Tapi FYI, kalau kurang minum air, macam mana susu kita nak banyak kan??

Lunch dan makan malam plak mesti makan nasi + sup ikan haruan + sayur atau nasi + ikan haruan singgang + sayur atau nasi + ikan haruan bakar lada hitam + sayur..itu kira menu wajib sepanjang saya berpantang..kadang2 jemu gak tapi sebab lapar punye pasal, saya tak banyak soal.. Makan je, janji kenyang & nak cepat baik Hehehe

Yang len2 ape ek? Makan jamu la kot hahah.. Saya makan set Leesa Formula.. Alhamdulillah takde effect kat Medina... Lagi satu yang saya suke set ni sebab saya takyah nak pakai pilis comot2 kat dahi hehhe sebab pilis tu dah dijadikan ala2 balm je.. Senang huhu bau sama macam pilis tapi tak comot hitam2 kat dahi huhu...

Ermm tu je la yang saya ingat nak share sekarang ni... Tapi ape yang penting, jangan merungut2 lak bile nak habis pantang.. Huhu nikmati je la keadaan berpantang tu.. Sebab semua tu untuk kesihatan kita jugak kan2?? so layan je la...;p



vit C makan sampai sekarang...;p







- Posted using BlogPress from Salasiah's iPhone
Location: Kota Damansara

No comments: