Thursday, August 4, 2011

Pak Hassan glemer

Jiran saya bagi bubur lambok Pak Hassan
saya yakin nama bubur Lambok Pak Hassan ini sangat femes dan ramai yang tahu tentang ke'femesan'nye...huhuh perkataan apakah ini?? belasah je la....tapi saya bukan la penggemar bubur lambok tak kira la bubur lambok Pak Hassan ataupun bubur lambok lain...tapi masih boleh makan la...hheheheh sapa kata saya tak makan ha? Uppss sebelum terlupa, glemer Pak Hassan sebab ada produk makanan sendiri...huhuhuh nak imagine jap kalau muka saya yang terlekat kat bekas tu....cewah....

bagi yang tak berapa tahu lokasi bubur lambok Pak Hassan ni, meh saya nak bagitau....Lokasinya kat depan Universiti saya dulu, Universiti Kuala Lumpur (UnikL), City Campus...huhuhuh kalau tak tau jugak sila bukak google map la...heheheh ;p....kalau time bulan puasa, sekitar pukul4 orang dah beratur panjang2 untuk ambil bubur lambok ni....dah macam pesta beratur dah gayanya....suasana tu dah jadi suasana biasa terutamanya bagi student UnikL...

kalau hari2 biasa, kedai Pak Hassan ni sangat la glemer dengan roti canai & nasi lemaknya....saya rasa bukan glemer dikalangan student je, tapi jugak orang luar sebab kedai Pak Hassan manjang je full...huhuhu kadang2 siap kena Q nak tunggu turn nak dapatkan tempat duduk...saya & kawan2 memang suke pekena nasi lemak or roti canai sebelum masuk kelas....lepastu bile masuk kelas semua ngantuk...wahahahha...kiranya kami ni macam dibesarkan dengan air tangan Pak Hassan la...hahahah...walaupun kedainya tak semewah mana tapi cukup untuk memuaskan hati saya dan kawan2....tapi ni semua kenangan zaman belajar la....sejak saya dah kawin & duduk di KD, dah macam tak sempat nak berkunjung ke kedai Pak Hassan....apa2 pun semua tetap menjadi kenangan....;)


++ Love is in the air ++

No comments: