Tuesday, May 17, 2011

Tips carik stroller

Dulu saya carik stroller masa dah habis pantang…walaupun ramai jugak yang suruh beli stroller time saya pregnant 7bulan…huhuhu…masa 1st  time bawak Medina keluar carik stroller, huh berlenguh2 tangan la saya dan big daddy berganti2 nak dukung Medina hahahah…so petang2 yang berbahagia ini dengan kesejukan selepas hujan ditambah pulak dengan harini cuti hari wesak, saya nak share tips kalau nak carik stroller…ceh macam bagus je aku...hahahha (ada aku kesah heheheh ) sebab dulu pun tak berapa reti gak nak carik jenis macam mana..hahahah

Antaranya ialah jeng jeng jeng :-
  • Stroller mestilah ringan dan mudah dibawa & dipasang…huhuhuh saya pilih car seat & stroller Peg Perego jenis dot dot dot ;p…6kg je beratnya, senang dilipat & dipasang.
  •  Lagi senang beli time dah ada baby, sebab kita boleh test baby duduk dalam stroller & tengok dia selesa ke tak…ala konon macam kita nak beli kereta, kena test drive dulu kan?? Wahahahha sebab ada gak baby yang tak mahu duduk dalam stroller….karang dah beli2 membazir pulak huhuhu
  • Tengok tempat sandar stroller tu…tengok sama ada tempat sandar boleh baringkan, condong cikit dan ditegakkan untuk duduk…baru ley guna lama cikit hehehe...
  • Seat belt kena ada dan berada dalam keadaan baik dan tak mudah tercabut bila baby tarik2…huhuhu
  • Kat bawah stroller ada tempat letak diaper beg, dan try tolak sebab nak tau pergerakan stroller tu smooth ke tak cewah…wahhaha
time baru beli stroller kat mamours



++ Love is in the air ++

No comments: